Nuestras amigas y colaboradoras de Anti Liburudenda han elaborado esta selección de libros relacionados con #TrackingBilbao11:
Anti Liburudendako gure lagunek eta kolaboratzaileek #TrackingBilbao11 zerikusia duten liburuen aukeraketa egin dute:
“CONTENIDO” (CARLO PADIAL):
En los últimos años, la proliferación de medios digitales ha abarrotado Internet de CONTENIDO: noticias inverosímiles, vídeos de dudoso valor informativo, memes y artículos descabellados. Detrás se esconde una estructura empresarial difusa, donde nadie sabe bien lo que hace y el qué no importa tanto como el cuánto. Todo es cuestión del momentum, la monetización en ks, estudiar el barter, el case study, el learning, el loop, el clickbait.
Carlo Padial nos abre con esta novela las puertas de un mundo desconocido y delirante, donde la filosofía New Age y el operandi sectario dan lugar a situaciones y escenarios disparatados. La ficción más realista sobre una burbuja empresarial sin precedentes. Una crítica desbocada al Internet de los algoritmos, la megalomanía y el consumo irracional.
“CONTENIDO” (CARLO PADIAL):
Azken urteotan, hedabide digitalen ugaritzeak Internet EDUKIZ gainezka jarri du: sinesgaitzak diren albisteak, zalantzazko informazio-balioa duten bideoak, memeak eta artikulu burugabeak. Atzean enpresa-egitura lausoa dago, non inork ez dakien zehazki zer egiten duen eta argitaratutakoaren kalitateak ez du kantitateak beste balio. Guztia momentumaren kontua da, ks-tan monetizatzea, barterra ikastea, case study-a, learning-a, loop-a, clickbait-a aztertzea.
Carlo Padialek mundu ezezagun eta zoro baten ateak irekiko dizkigu nobela honekin. New Age filosofiak eta operandi sektarioak egoera zentzugabeak sortzen dituzte. Aurrekaririk gabeko enpresa-burbuila bati buruzko fikziorik errealistena. Algoritmoen internet, megalomania eta kontsumo irrazionalaren kritika zorrotza.
“REINA DEL GRITO: UN VIAJE POR LOS MIEDOS FEMENINOS” (DESIRÉE DE FEZ):
Tengo miedo a caminar sola de noche por la calle. Miedo a no ser aceptada. Miedo a mi propio cuerpo y al ajeno. Tengo mucho miedo. Pero el cine de terror me ha ayudado desde que era niña: a la vez que alimentaba mis temores y generaba muchos nuevos, me ha brindado un lugar en el que cobijarme, en el que aprender. Ahora que tengo más herramientas para combatirlo soy capaz de enfrentarme a él.
“REINA DEL GRITO: UN VIAJE POR LOS MIEDOS FEMENINOS” (DESIRÉE DE FEZ):
Kalean gauez bakarrik ibiltzeko beldur naiz. Onartua ez izateko beldurra. Beldurra neure gorputzari eta besterenari. Beldur handia dut. Baina beldurrezko zinemak txikitatik lagundu dit: nire beldurrak piztu eta berriak sortzen zituen aldi berean, ni babesteko eta ikasteko leku bat eskaini dit. Orain, horri aurre egiteko tresna gehiago ditudanez, hari aurre egiteko gai naiz.
“GAME CHANGERS, LA REVOLUCIÓN DE LOS VIDEOJUEGOS” (PHAIDON):
De la A a la Z de los videojuegos: 300 entradas con los juegos, consolas, editores, etc. más influyentes y célebres de todos los tiempos. Este libro, una historia visual de los videojuegos, ofrece al lector una visión general de la industria del videojuego, desde el primer juego creado a mediados del siglo XX hasta nuestros días. Se presta especial atención a los avances que se han producido en la industria durante este tiempo, como las nuevas tecnologías, la jugabilidad innovadora, los gráficos nunca vistos y el diseño. Una introducción de Simon Parkin ofrece una visión general de la historia de los videojuegos y explora cómo juegos emblemáticos han ampliado los límites del medio.
“GAME CHANGERS, LA REVOLUCIÓN DE LOS VIDEOJUEGOS” (PHAIDON):
Bideojokoen A-tik Z-ra: 300 sarrera garai guztietako eragin handieneko eta ospetsuenak diren joko, kontsola, editore eta abarrekin. Bideojokoen ikusizko historia da liburu hau, eta bideojokoen industriaren ikuspegi orokorra eskaintzen dio irakurleari, XX. mendearen erdialdean sortutako lehen jolasetik gaur egun arte. Arreta berezia jartzen zaie industrian denbora horretan egin diren aurrerapenei, hala nola teknologia berriei, jokagarritasun berritzaileari, inoiz ikusi gabeko grafikoei eta diseinuari. Simon Parkinen sarrera batek bideojokoen historiaren ikuspegi orokorra ematen du, eta jolas adierazgarrienek inguruneko mugak nola zabaldu dituzten aztertzen du.
“MARX JUEGA UNA INTRODUCCIÓN AL MARXISMO DESDE LOS VIDEOJUEGOS Y VICEVERSA” (ANTONIO FLORES LEDESMA):
¿Qué diría Karl Marx si jugara a videojuegos? ¿Podría hablar de lucha de clases mientras gestiona una ciudad virtual? ¿Qué diría Theodor W. Adorno sobre la «artisticidad» de Dark Souls? ¿O Rosa Luxemburgo sobre la estructura explotadora de la industria del videojuego? ¿Se despierta alguna potencia emancipadora mientras jugamos? (…) Los asuntos que abarca el pensamiento marxista no han perdido vigencia, aunque en ocasiones se han vuelto algo oscuros o han sufrido mala propaganda. Este texto se propone poner en comunicación al marxismo con los videojuegos, como un ejercicio de acercar, clarificar y actualizar ciertos conceptos básicos del pensamiento marxista, al mismo tiempo que se establece un modelo de reflexión y crítica particular a través de este pensamiento para el videojuego.
“MARX JUEGA UNA INTRODUCCIÓN AL MARXISMO DESDE LOS VIDEOJUEGOS Y VICEVERSA” (ANTONIO FLORES LEDESMA):
Zer esango luke Karl Marxek bideojokoetan ariko balitz? Klase-borrokaz hitz egingo luke hiri birtual bat kudeatzen duen bitartean? Zer esango luke Theodor W. Adornok Dark Souls-en artistikotasunari buruz? Edo Rosa Luxenburgok, bideo-jokoen industriaren egitura ustiatzaileari buruz? Jolasten dugun bitartean, esnatzen al da potentzia emantzipatzailerik? (…) Pentsamendu marxistak hartzen dituen gaiek ez dute indarrik galdu, nahiz eta batzuetan ilun bihurtu diren edo propaganda txarra jasan duten. Testu honek marxismoa bideojokoekin komunikatzea proposatzen du, pentsamendu marxistaren oinarrizko kontzeptu batzuk hurbiltzeko, argitzeko eta eguneratzeko ariketa gisa, eta, aldi berean, gogoeta eta kritika eredu berezia ezartzen du bideojokorako pentsamendu horren bidez.
“ALBERT PLA: TODO ES MENTIRA” (PEP BLAY):
Con prólogo del mismo Albert Pla, «Todo es mentira» relata la brillante, ajetreada y controvertida trayectoria del “cantactor” que ha escrito una página dorada en la historia de la música popular. Original, polémico, reivindicado, criticado, inocente, indignado, prohibido, censurado, deseado, odiado… Su personalidad es tan inmensa que a nadie, absolutamente a nadie, deja indiferente. Pero ¿qué hay de verdad en lo que se cuenta de Albert Pla? Todo el mundo se atreve a hablar de él. Músicos y actores, jóvenes y veteranos, españoles, mexicanos o argentinos: los Estopa, David Trueba, Robe Iniesta (Extremoduro), Pablo Carbonell, Fermín Muguruza, Kiko Veneno, Andy Chango, Quimi Portet, Gerard Quintana, Sisa… Pero Pla también habla, y solo él sabe que, en realidad, Todo es mentira.
“ALBERT PLA: TODO ES MENTIRA” (PEP BLAY):
Albert Pla beraren hitzaurrearekin, «Todo es mentira»-k herri-musikaren historian urrezko orrialde bat idatzi duen “kantautorearen” ibilbide distiratsu, lanpetu eta polemikoa kontatzen du. Originala, polemikoa, errebindikatua, kritikatua, xaloa, sumindua, debekatua, zentsuratua, desiratua, gorrotatua… Bere nortasuna hain da handia, non inor ez duen, inor ere ez, axolagabe uzten. Baina, zer da egia Albert Plari buruz esaten den guztian? Mundu guztia ausartzen da hari buruz hitz egiten.’ Musikari eta aktoreak, gazte eta beteranoak, espainiarrak, mexikarrak edo argentinarrak: Estopa, David Trueba, Robe Iniesta (Extremoduro), Pablo Carbonell, Fermín Muguruza, Kiko Veneno, Andy Chango, Quimi Portet, Gerard Quintana, Sisa… Baina Plak ere hitz egiten du, eta berak bakarrik daki “Dena dela gezurra”.
“RAVING” (MCKENZIE WARK):
Si en Vaquera invertida McKenzie Wark hacía estallar el género biográfico para narrar su fuga de la masculinidad, en este nuevo libro superpone capas de autoficción a otras de autoteoría para preguntarse: ¿es posible escribir un libro sobre la rave como práctica que sea a su vez una práctica raver? ¿Son aún útiles los conceptos, la escritura, en esos espacios a los que vamos justamente a perdernos? Prepárense para adentrarse en el mundo de las raves de la mano de McKenzie Wark. Partimos con una crónica totalmente inmersiva: una acumulación vertiginosa, fractal, de vivencias, ambientes, tips de supervivencia, percepciones alteradas y cuerpos exhaustos.
“RAVING” (MCKENZIE WARK):
“Vaquera invertida”-n McKenzie Wark-ek genero biografikoa leherrarazten bazuen bere maskulinotasunetik ihesa kontatzeko, liburu berri honetan autofikziozko geruzak gainjartzen ditu autoteoriako beste batzuen gainetik, bere buruari galdetzeko: posible al da rave-ari buruzko liburu bat idaztea, aldi berean raver praktika gisa? Erabilgarriak al dira kontzeptuak, idazketa, zehazki “galtzeko” erabiltzen ditugun espazio horietan? Presta zaitezte rave-en munduan sartzeko, McKenzie Warken eskutik. Murgiltze-kronika batekin abiatuko gara: bizipenen, giroen, biziraupen-tipen, pertzepzio alteratuen eta ahitutako gorputzen metaketa zorabiagarria, fraktala.